Selamat Datang!!

Followers

Whoever you are, please pray for GAZA

Whoever you are, please pray for GAZA
Let's pray for our Palestinian brothers and sisters. Donations can be made to Aman Palestine Malaysia via sms PALESTIN (10/5/3/1) to 39111

About Me

My photo

Nuraqilah Syuhaida | 24 years old | Terengganurian | UiTM ex-student | Novelist since 17 years old (2010) | Writing is the painting of the voice | Look in your heart & write 

Official FB Group

Official Page

Engagement

Solemnization

Reception

Bertandang

Kutemui Cinta (2010)

Kutemui Cinta (2010)
klik gambar untuk beli on9

Abang Khai Tomboi (2011)

Abang Khai Tomboi (2011)
PM FP untuk pembelian

Amar Farish (2012)

Amar Farish (2012)
klik gambar untuk beli on9

Zikir Cinta (2014)

Zikir Cinta (2014)
klik gambar untuk beli on9

Melodi Cinta (2015)

Melodi Cinta (2015)
Himpunan cerpen & mini novel

KhaiRizal : A Love Story

KhaiRizal : A Love Story
klik gambar untuk beli on9

Kau Bidadariku...

Kau Bidadariku...
manuskrip yang akan diperam. takkan diterbitkan dalam masa terdekat

No Highlight. Left click + ctrl to open new tab

Thursday, May 16, 2013

I'm Officially Engaged :)

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Rasanya dah genap 6 hari aku membawa status baru. Iaitu status tunangan orang. Tunangan Incik Sopi :D percaya tak? percaya tak? haha...
.

Majlis pertunangan berlangsung di rumah aku kat Telaga Daing, Seberang Takir, Kuala Terengganu. Majlis sederhana je tapi adalah dalam 90 orang jugak yang datang. 10 orang wakil dari pihak lelaki dan selebihnya adalah sanak-saudara aku. Haha... ramai tak? Ramai tak?

Oh ya, majlis pertunangan aku berlangsung pada 11 Mei (Sabtu) yang lepas. Aku belum habis belajar. Baru saja selesai menamatkan semester 4 dengan jayanya. Lagi setahun aku akan tamat program Diploma Komunikasi dan Pengajian Media di UiTM Alor Gajah, Melaka.
.
keluarga bakal mentua
Ok just for info, dalam adik-beradik aku, aku anak first yang bertunang. So aku dah lintas turn abang long aku yang berhasrat nak bertunang dengan aweknya tahun depan. Hahaha...
.
.
hantaran dari aku:-
1) sireh junjung
2) kain pelikat + toiletries
3) tali pinggang + wallet
4) kain persalinan
5) kek
6) buah-buahan
7) coklat

dan hantaran2 aku yg disponsor oleh mak tok kesayangan:-
7) kuih baulu
8) coklat lagi
9) kuih tart

 .
 .
hantaran dari Incik Sopi:-
1) sireh junjung
2) cincin
3) al-Quran tafsir
4) kain persalinan
5) telekung
6) sejadah
7) buah-buahan
8) kek
9) coklat
.
Sepatutnya kalau Incik Sopi kasi 9 dulang, sepatutnya aku kenalah balas lagi banyak. 11 dulang ke, 13 dulang ke... tapi tengok sama banyak je hantaran aku dengan Incik Sopi ni. Haha...
.


.
perkara yang agak memalukan? haha.. ada jugak sebenarnya. Masa bakal mak mentua aku dah siap sarungkan cincin ke jari, aku tunggu kaku je kat situ. Ada kamera2 yg focus, bersedia nak amik gambar tapi tak amik2 jugak.

Last2 aku sound, “Cepatlah amik!” Amekaw... depan keluarga bakal mentua lak tuh. Adoi... malu... malu! Nasiblah kan, Incik Sopi dapat bakal bini tak tau control ayu =,=

Tapi Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Semoga ikatan pertunagan ini akan berakhir dengan termeterainya ikatan perkahwinan. Amin... :)
 .
aku dan Incik Sopi
Aku, Incik Sopi, parents aku dan bakal ibu bapa mentua
 .
tak lupa, dua orang kawan aku dan Incik Sopi; Nana
dan Edruce yang sudi hadir untuk memeriahkan majlis
sanak saudara @ family belah ummi yang sudi datang dari jauh
semata-mata untuk memeriahkan dan menjayakan majlis
.
ADIOS! :D

8 comments:

syah said...

wahhh!!!! tahniah tahniah!

siti nadzirah said...

dah kawen jemput ye :) tahniah

lollipop kunyah said...

congrates!

Eddayu said...

tahniahhhh!!!

E-la Adiey said...

terima kasih semua! ;D

Asiah Kamsir said...

tahniah tahniah.... semoga sampai ke jinjang pelamin

Roxalynne said...

Tahniah cik novelis kita ni... Maaf, lambat tau...^^
Nanti wedding jgn lupa jemput kita tau~^_^

E-la Adiey said...

kak asiah - terima kasih kak ;D

roxalynne - haha.. orite, nnti nak kahwin kite minta alamat ek